antheinbrazilie.reismee.nl

Capoeira show & Luau!

Zoals gewoonlijk nemen we weer de taxi richting ARCA. We beginnen de dag met een bodyboard les op het strand. We hebben plezier met Audi (Audilene) & Arlene op het strand en we lachen ons ziek met een oude man die met zijn kont staat te shaken op het strand. Dansen zit hier duidelijk in het bloed! Nadien gaan we voor de laatste keer naar oma, die ons voor de zoveelste keer in de watten legt. We geven haar een afscheidscadeautje om haar te bedanken voor het lekkere eten & de gastvrijheid. We zullen haar & haar kookkunsten missen! Konden we haar maar meenemen naar België! Vervolgens haasten we ons naar de capoeira show waar Babu, Audi, Helton, Arlene, Renato & Rodrigo,... een lint van een hoger niveau proberen te bemachtigen door hun capoeira skills te tonen. Wat een spektakel, ook Duracel (aka suffie, aangezien zijn batterijen de laatste tijd wat plat zijn hebben we hem omgedoopt tot suffie) is van de partij! Moe & voldaan nemen we de superkombi richting ARCA. Een gezellige rit waarbij de kids luidkeels meezingen op de tonen van Bruno Mars. We sluiten deze dag af met een 'Luau' (= nachtelijke barbeque met muziek) samen met onze braziliaanse vrienden (Luiz, Audi, Helton, Tiago, Wilkinson, Bruno & Babu). We eten vlees met 'farine' (= gelijkaardig aan zandachtig goedje

Laughing
). Smullen maar! Plots wordt de gezelligheid verstoord door de politie, die Helton op een indrukwekkende manier aanhoudt. Ze doorzoeken de struiken. Wat een vreemde situatie! Gelukkig laten ze hem gaan. Eind goed al goed! We kunnen onze 'Luau' weer verder zetten. De rest van de avond slaan we een praatje met Wilkinson. Hij vertelt ons zijn levensverhaal en hoe hij zijn leven verbetert heeft. Indrukwekkend! We worden er stil van! Tot in de late uurtjes blijven we gezellig zitten bij het vuur. Daarna trekken we richting ons bedje (aka de tafel). Een goede, maar korte nacht! Om 7u 's ochtends openen we alweer onze ogen. Klaar voor een nieuwe dag! We gaan nog een laatste keer surfen & op het strand worden we omsingeld door een braziliaanse familie, die ons onderwerpen aan een spervuur van vragen. Wat een open & vriendelijke mensen! We krijgen zelfs een knuffel. De rest van de dag bekomen we van de korte nacht. We proberen nog wat slaap in het halen. Na een pizza keren we terug naar Cumbuco. Het einde komt nu echt dichtbij! Wat is de tijd voorbij gevlogen!

Tchau!