antheinbrazilie.reismee.nl

Saideira! (Afscheid)

Spijtig genoeg is het zover! We moeten afscheid nemen van de surfschool & onze vrienden. Na 3 onvergetelijke weken zijn we het leventje hier goed gewoon geraakt. De 1ste persoon waarvan we afscheid moeten nemen is onze lieve oma. Wat gaan we ze missen! Vervolgens gaan we we verder naar het huisje van Babu waar we afscheid nemen van zijn 2 schattige broertjes & zijn neefje Carlos. Nadien gaan we terug richting de surfschool waar we afscheid nemen van Audi, Arlene & de andere. Dan volgen we voor een laatste keer een surfles mee. Wat is het leuk om te zien hoe ze er van genieten! Het afscheid nadert & het begint stilaan door te dringen. We nemen ook afscheid van de buurman França, die ons stevig vastpakt. Samen met Babu gaan we nog een typisch braziliaans vitamine drankje drinken nl. Açai. Speciaal & lekker! Van onze vriend Luiz, die tekenaar is, krijg ik een heel mooie tekening van mijzelf. Dit krijgt zeker en vast een mooi plekje op mijn kamer...muito obrigada Luiz! Nu is het bijna zover, de laatste uren zijn aangebroken. Het moment om ons afscheidscadeau te overhandigen aan Babu. We geven hem ons fototoestel dat we hier gekocht hebben cadeau + een afscheidsbrief. Dan volgt een emotioneel afscheid! Tranen vloeien rijkelijk! Nu is het tijd om de taxi te nemen. We werpen nog een laatste blik op de surfschool. Onderweg naar de taxi nemen we nog afscheid van Bailarino, zijn vrouw en van zijn 3 zonen, waaronder de schattige Duracel. Het is nu ECHT zover, we geven Babu een laatste stevige knuffel en stappen met pijn in het hart de taxi in! Terwijl we wegrijden beseffen we nu dat het echt voorbij is. Triestig! Eens terug in Cumbuco eten we een allerlaatste portie biefstuk-friet om ons verdriet te verzachten. Ik laat mij gaan & neem een extra portie frieten (ps: die ik niet op krijg). Ook van de ober nemen we afscheid. Nu richting onze kamer om in te pakken en onze laatste nacht in Cumbuco door te brengen. Wat gaan we het prachtige Brazilië en onze vrienden hier missen!

Boa noite!

gisèle

kan mij voorstellen dat de tijd daar gevlogen is. hopelijk maar een afscheid voor korte duur hè anthe. heb genoten van je verhalen. en dat brazilië in jouw hart zit is overduidelijk. vind echt tof. X

Johan

ja afscheid valt soms niet mee
il las je had biefstuk gegeten brasiliaanse dan woon ook in Brasil en mis best de biefstuk die bij de slager in Nederland kan kopen en de kroketten
maar die maak ik nu zelf + bitterbalen en een huzaren salade hahaha
zou zeggen als je weer komt
bem vindo
tchau