antheinbrazilie.reismee.nl

Primeira aula do surf!

Vandaag nemen we opnieuw de taxi richting het project ARCA. Eens aangekomen gaan we opnieuw naar de grootmoeder van Babu waar we alweer met een heerlijke maaltijd verwend worden en we drinken er voor het eerst de enige echte FANTA UVA

Tongue out
...Na het eten doen we de afwas als blijk van dank voor al dat lekkere eten. Vervolgens begeven we ons naar de 'sala de estar' waar Babu ons leert hoe we een 'bracelet' (=armbandje) kunnen maken. Het is hier zo gezellig! We voelen ons hier helemaal thuis! In de namiddag gaan we terug naar de surfschool. De kids krijgen eerst een les capoeira en nadien gaan ze surfen. Tijdens de les capoeira zat de sfeer er goed in. Heerlijk toch, die braziliaanse ritmes! Plots werd er ons gevraagd om mee te doen, maar gelukkig konden we er toch nog aan ontsnappen en hielden we het voorlopig bij het klappen op de ritmes. Maar al gauw kwam de volgende ons vragen om een capoeira 'duel' aan te gaan. Ik heb dan toch maar mijn moed bijeen geraapt en daar stond ik dan in het midden van de capoeira cirkel mijn capoeira moves te showen
Laughing
. Grappig & echt leuk! Ik heb de smaak van capoeira te pakken gekregen, dus de komende dagen oefenen oefenen & oefenen voor mijn volgende capoeira 'duel'
Tongue out
Na de capoeira les gaan we richting het strand. Klaar voor onze 1ste surfles! Nadat we de techniek 2x hebben uitgevoerd op het zand gaan we al meteen het water in. Het lukt mij af en toe om toch al met beide voeten op de surfplank te blijven staan. Wel jammer dat er maar weinig golven waren. Ik heb de smaak van het surfen alleszins ook te pakken en ik ga zoveel mogelijk oefenen, oefenen & oefenen. Ook Barbara heeft genoten van haar 1ste surfles. Tegen de avond nemen we samen met Babu de bus richting Fortaleza waar we 'dragao do Mar' & 'Ponte metallica' gaan bezichtigen. Beide plaatsen zijn heel gezellig en er valt vanalles te zien en te beleven. Wat is dit toch genieten! Vervolgens gaan we richting het 'Magna praia hotel'. Dit is het hotel waar ik 4 jaar geleden heb verbleven tijdens het WK futsal met de schoolvoetbalploeg. Wat een heerlijk gevoel om alles terug te zien na zo'n lange tijd! Wanneer we alles gezien hebben nemen we de bus terug richting Barra do Ceara. Vannacht blijven we slapen in de surfschool samen met Babu, Wilkinson, Tiago & Helton en morgenvroeg nemen we terug de taxi richting Cumbuco.

Boa noite!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!